NietAlleen

Wie in Oud-Rijswijk, Cromvliet, Leeuwendaal of de Bomenbuurt praktische hulp nodig heeft of om een praatje verlegen zit, kan de komende weken bellen met een speciaal daarvoor gelanceerd telefoonnummer. Het initiatief heet ‘#nietalleen Oud-Rijswijk’ en wordt bemand door vrijwilligers. Zij willen helpen nu veel mensen door het coronavirus aan huis gebonden zijn en zich eenzaam voelen of tegen praktische problemen aanlopen.

Daarbij gaat het vaak om oudere mensen of mensen met een kwetsbare gezondheid, maar ook om medewerkers in de zorg die door lange werkdagen zelf geen boodschappen meer kunnen doen en andere mensen die zich door het coronavirus voor problemen geplaatst zien.

Via het telefoonnummer 085 112 4781 en het e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. kom je in contact met een van de vrijwilligers. Zij maken graag een praatje en bieden een luisterend oor, maar doen als dat nodig is ook een keer de boodschappen of laten de hond uit.

Het initiatief voor ‘#nietalleen Oud-Rijswijk’ komt vanuit de Leeuwendaalkerk uit de gelijknamige Rijswijkse wijk. Hans van ’t Hoff van de Leeuwendaalkerk is één van de initiatiefnemers: “Als kerk willen we dienstbaar zijn aan alle mensen uit de wijk. We zien dat er door het coronavirus ook in onze buurt meer behoefte is aan een luisterend oor en een helpende hand dan normaal. Als we daarin iets kunnen betekenen, dan doen we dat heel graag.”