Bron: Groot Rijswijk 19-7-2019

Op zaterdagavond 21 september vindt in Rijswijk de eerste editie van de 'Kerken Cup' plaats. Een zaalvoetbaltoernooi voor en door kerken, georganiseerd vanuit de Leeuwendaalkerk in Rijswijk. Voor het toernooi worden in eerste instantie kerken uit Rijswijk en de regio Den Haag actief uitgenodigd, maar er is ook interesse uit plaatsen van buiten de regio.

Rijswijk - "Het doel is om de verbinding tussen kerken op een laagdrempelige manier te stimuleren," zegt mede-organisator Johannes de Vries. "Onze eigen ervaring is dat zaalvoetbal in veel kerken populair is. Dat middel zetten we in om van deze ontmoeting tussen kerken een succes te maken." De eerste tekenen zijn gunstig: uit verschillende kerken is al enthousiast gereageerd op de uitnodiging.

Op haar website beschrijft de organisatie met een Bijbelse knipoog de uitdaging die kerken tijdens de Kerken Cup aan kunnen gaan: "We vragen je om je talenten niet te begraven, maar om ze in te zetten. Om je sandalen uit te trekken en de futsalschoenen aan."

De eerste editie van de Kerken Cup start op 21 september om 17:30 uur, duurt tot 22:00 uur en wordt gehouden in Rijswijk. Ieder team bestaat uit minimaal 5 personen. Meer informatie en inschrijven kan via leeuwendaalkerk.nl/kerkencup.