Regionale zangavond nieuw Liedboek

persbericht

Op dinsdag 10 januari 2012 wordt er in de Bergkerk in Den Haag een regionale zangavond gehouden over het nieuwe Liedboek. Een mooie gelegenheid om alvast te proeven van wat er aan nieuws in het Liedboek terechtkomt.

In de loop van het jaar 2012 verschijnt het nieuwe Liedboek: ‘Liedboek. Zingen en bidden in huis en kerk’. Dit Liedboek wordt ontwikkeld in opdracht van de Interkerkelijke Stichting voor het Kerklied (ISK). Zeven kerkgenootschappen participeren in dit project.

Samen met ds. Marjolein den Dulk en gemeenteadviseur Jaap van der Giessen organiseert de classis ’s-Gravenhage van de Protestantse Kerk een zangavond voor belangstellenden uit stad en regio.

De avond wordt geleid door dr. Ko Joosse, liturgist en lid van de redactie van het Liedboek 2012. Hij geeft ook een toelichting op het ontstaan en de samenstelling van het nieuwe Liedboek. Locatie: Bergkerk, Daal en Bergselaan 50a, 2565 AE Den Haag. Medewerkenden: organist Warner Fokkens (Bergkerk), cantores Gert Jan Hol (Bergkerk) en Christi van der Hauw (Bethelkapel), cantorij Bergkerk en leden van andere cantorijen.

De toegang is gratis.

Iedereen is welkom: gemeenteleden die graag zingen, cantorijen, (cantor-)organisten, liturgiecommissies, kerkenraadsleden, predikanten van binnen en buiten de deelnemende kerken. En verder iedereen die graag zingt of benieuwd is naar het nieuwe Liedboek en de verschillende liedstijlen daarin.

Reserveer alvast deze datum en kijk voor meer informatie over het Liedboek op www.liedboek.nl.

Voor vragen en informatie:

Participanten ISK

(1) Protestantse Kerk in Nederland (de fusie van de Nederlandse Hervormde Kerk, de Gereformeerde Kerken in Nederland en de Evangelisch-Lutherse Kerk in het Koninkrijk der Nederlanden)

(2) Remonstranten (Broederschap der Remonstranten)

(3) Doopsgezinden (Algemene Doopsgezinde Sociëteit)

(4) Vrijzinnige Geloofsgemeenschap NPB

(5) Nederlands Gereformeerde Kerken