Opbouw en De Reformatie brengen op 21 oktober een najaarsspecial uit over het thema 'Familie'. In een breed scala aan artikelen wordt ingezoomd op vele aspecten van het gezins- en familieleven. Prima materiaal voor bijvoorbeeld een themagesprek of een bezinningsbijeenkomst.

Waar de afgelopen jaren de term 'individualisme' koploper was in de gesprekken over de samenleving, zijn de laatste tijd verbondenheid en samenleven weer in trek gekomen. Het gezin en de familie lijken hergewaardeerd te worden.

LogoOpbouw

Wat voor rol spelen gezin en familie in het leven van christenen? Over die vraag buigen Opbouw en De Reformatie zich in een gezamenlijk themanummer. Daarin komen vele aspecten aan bod. Hoe geef je je geloof thuis vorm als gezin? Hoe spreekt de Bijbel in het Oude en Nieuwe Testament over de familie? Hoe 'familiair' is de kerk? Wat als conflicten een familie verscheuren? Wat als je geen gezin hebt? Kun je het begrip 'familie' ook alternatief vormgeven, bijvoorbeeld in woon- en leefgemeenschappen?

Dat en diverse andere aspecten worden vanuit theologische, praktische en ervaringsdeskundige hoek belicht. Opbouw en De Reformatie hopen zo dit elementaire thema herkenbaar te bespreken en mensen te inspireren om van hun leven in familieverband iets moois voor God te maken. De special bevat prima materiaal voor bijvoorbeeld een themagesprek, een bijbelstudieavond of een bezinningsbijeenkomst.

Wilt u het nummer ontvangen, maar bent u geen abonnee van Opbouw? Mail uw verzoek dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Prijzen:

• 1 t/m 9 exemplaren: € 4,95 per stuk (incl. porto)
  • 10 t/m 19 exemplaren: € 3,95 per stuk (incl. porto)
  • 20 exemplaren of meer: € 2,95 per stuk (incl. porto)

Opbouw is het tweewekelijkse opinieblad voor de Nederlands Gereformeerde kerken en publiceert vanuit de gereformeerde traditie over pastorale, missionaire en maatschappelijke thema’s, Bijbelse bezinning, jeugdwerk en nieuws over plaatselijke initiatieven en gebeurtenissen uit met name de Nederlands Gereformeerde Kerken. Ook via de vernieuwde website www.opbouwonline.nl zijn deze artikelen te bekijken.

Een proefabonnement van drie maanden op dit tweewekelijkse magazine met FSC-logo is kosteloos. Aanmelding van (proef)abonnementen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.