Vanaf 19 februari 2010 hebben onze kerken een nieuwe landelijke website. De website die totnogtoe functioneerde, was in opzet en uitstraling verouderd en aan vervanging toe. Na de introductie van het nieuwe NGK-logo in 2008 is een werkgroep aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een nieuwe site. De website www.ngk.nl sluit in uitstraling aan bij het nieuwe logo en biedt informatie over de NGK voor geïnteresseerde kerkleden en voor mensen van buiten die wat meer over de NGK willen weten.
Op de homepage van de nieuwe site wordt het laatste nieuws uit de NGK – landelijk en plaatselijk - gemeld, afkomstig van de website van Opbouw. Wekelijks wordt doorgelinkt naar een website van een plaatselijke NGK of een NGK-gelieerde organisatie en naar een weblog dat bijgehouden wordt door een NGK-predikant of dat om een andere reden de moeite waard is. Bij de ‘preek van de week’ is een recent gehouden preek te vinden en de ‘clip van de week’ bevat filmclips die bruikbaar zijn in kerkdiensten of voor persoonlijke gebruik. De webredactie ontvangt graag tips over aansprekende preken, weblogs, clips en websites via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Onder ‘Wie wij zijn’ wordt informatie gegeven over de eigen aard van de Nederlands Gereformeerde Kerken, de kerkgeschiedenis en het kerkverband. De websites van alle plaatselijke kerken zijn op diverse manieren direct vanaf de site toegankelijk. Informatie over missionair en diaconaal werk, predikanten en kerkelijke werkers, toerusting en hulpverlening in de NGK is bij elkaar geplaatst. Ook de website van de Landelijke Vergadering is via de nieuwe NGK-site te bereiken.
Wilt u via uw eigen plaatselijke website, uw kerkblad of op een andere manier de leden van uw gemeente attenderen op de nieuwe NGK-site? En wilt u, voor zover dat nog niet het geval is, bevorderen dat op de website van uw gemeente een link naar de landelijke website wordt geplaatst en dat ook het nieuwe NGK-logo (te downloaden van de landelijke website) daarop een plek krijgt? Daardoor wordt de herkenbaarheid vergroot en de band van de kerken aan elkaar tot uitdrukking gebracht.

We houden ons van harte aanbevolen voor uw commentaar op de nieuwe site en voor ideeën of suggesties ter verbetering: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

logongknew.png